ADC*LT 2025 darbų teikimo startas – Liepos 16 d.

Kaip ir kasmet, ADC*Lietuva komisijos kambaryje susitiks vietinės įžvalgos ir tarptautinė patirtis. Todėl komisijoje matysime tiek Lietuvos, tiek užsienio agentūrų atstovus, kurie darbus vertins dviejose – dizaino ir reklamos kūrybos – kategorijose. Todėl įteiksime ir du Grand Prix – vieną už geriausią dizaino darbą, o kitą – už kūrybiškumą reklamos srityje.

Kaip ir kasmet, komisijos darbą pakviesime stebėti... ne, ne auditorius, o jaunuosius kūrybinkus ir dizainerius, kurie ne tik galės pamatyti kaip pristayti savo darbus, bet ir kokios priežastys ar argumentai lemia pergales.

Festivalio datos

2025 Liepos 16 d.

Darbų aplikavimo startas

2025 Liepos 30 d.

Ankstyvųjų (Early Birds) darbų aplikavimo pabaiga

2025 Rugpjūčio 15 d. Rugpjūčio 20 d.

Darbų aplikavimo pabaiga

2025 Rugpjūčio 29 d.

Trumpojo sąrašo (shortlist) paskelbimas

2025 Rugsėjo 4 d.

Konferencija ir apdovanojimai

Festivalio komisija

Dizaino komisija

Brian

Brian Collins, Co-founder at COLLINS

Brian Collins yra dizaineris ir agentūros COLLINS bendraįkūrėjas. Šiuo metu ši dizaino ir verslo transformacijos agentūra turi biurus San Franciske ir Niujorke. Dešimtmetį prieš įkuriant COLLINS, Brian buvo vyresnysis kūrybos vadovas Ogilvy Worldwide agentūroje esančiame prekių ženklų ir inovacijų departamente. 2005-aisiais žurnalas „Fast Company“ titulavo Brian Collins „Amerikos Dizaino Meistru“. COLLINS nuolat laimi „Metų agentūros“ apdovanojimus teikiamus žurnalo „AdAge“, o klientų sąrašas pasipildė tokiais prekių ženklais kaip „Spotify“, „Facebook“, „Instagram“, „Robinhood“, „Nike“, „sweetgreen“, „Airbnb“, „The Guggenheim Mueseum“ ir „Google“. Negana to, jis būvo pirmasis grafikos dizaineris pakviestas dalyvauti „Pasaulio ekonomikos forume“ Davose. Šiuo metu Brian gyvena Manhatene ir Cape Cod, kur turi sukaupęs gerokai per daug knygų.

Andrea

Andrea Trabucco-Campos, Partner at Pentagram

Andrea Trabucco-Campos yra „Pentagram“ partneris, nepriklausomo mažų tiražų leidėjo „Vernacular“ įkūrėjas ir SVA bei Jeilio universitetų profesorius. Andrea yra grafikos ir šriftų dizaineris, kurio praktikoje naudojama tipografija ir elgsena siekiant sukurti transformatyvias vizualines tapatybes. Aktyviai dirbdamas su naujomis technologijomis, pvz., dirbtiniu intelektu, savo darbuose jis tiria jų vaidmenį dizaino procese, amatų ir kultūros plėtroje. Jo darbai apima tiek skaitmeninę, tiek materialią sritis, įskaitant prekės ženklų tapatybes ir sistemas, svetaines ir programas, knygas ir redakcinius darbus, judesį ir sąveiką, ženklus ir aplinką bei individualizuotus šriftus.

Andrew

Andrew Kitchener, Associate Creative Director at Ragged Edge

Andrew yra asocijuotas kūrybos direktorius „Ragged Edge“ – prekės ženklo kompanijoje, skirtoje žmonėms, kurie nesitenkina vidutinybe. 18 metų „Ragged Edge“ padėjo partneriams, tarp kurių „Wise“, „Papier“, „Mindful Chef“, „Zoe“, „Eager“ ir „Globe-Trotter“, naudoti prekės ženklą, kad apibrėžtų, sukurtų ir įsipareigotų skirtumui. 

Phil

Phil Rosieur, Creative Director at NOT Wieden+Kennedy

Gimęs ir augęs Naujojoje Zelandijoje. Nuo 2017-ųjų metų dirba W+K NOT ir W+K agentūrose. Rankas pridėti teko prie visko: nuo Naujosios Zelandijos gatvės mados prekių ženklų ir muzikos įrašų kompanijų ar politikų, iki darbo su hakeriais. Galiausiai Philui teko dirbti su tokiais prekių ženklais kaip „Ford“, „Upwork“, „Sainsbury“, „Kahlua“ ir, žinoma, „Nike“, kuriam padėjo tapti kultūriškai aktuliu formuojant bendruomenę, skonį ir nuoseklumą. Jo kūrybiškumas dedikuotas dalykų augimui, kūrimui ir taisyklių laužimui.

Beatrice

Beatričė Baronaitė Lau, Designer at DADADA

Dizainerė ir iliustratorė, turinti daugiau nei 7 metų patirtį kūrybinio dizaino srityje. 2018 metais baigė grafinio dizaino studijas Shillington Graphic Design koledže Londone, po studijų grįžo į Lietuvą. Penkerius metus dirbo pakuočių dizaino agentūroje Etiquette, kur pradėjusi jaunesniosios dizainerės pareigas išaugo iki meno vadovės. Šiuo metu dirba studijoje DADADA, kur kuria vizualinius identitetus, konceptus ir potyrines erdves. Beatričė taip pat aktyviai veikia kaip laisvai samdoma iliustratorė - jos darbai puošia pakuotes, tekstilę, muzikos viršelius ir spaudą. Nuo 2025 metų pradžios, ji vadovauja dizaino skyriui didžiausiame Lietuvoje „Eurovizijos“ naujienų portale „Eurodiena“. Tarp jos klientų tokie prekių ženklai kaip „Pergalė“, „Akvilė“, LRT, Rūta MUR, „Dione“, „Gubernija“, „Utenos-Švyturys“ alus ir daugelis kitų.

Nerijus

Nerijus Keblys, Co-founder at Taktika Studio

Taktika studio bendraįkūrėjęs, dirbantis vizualinės komunikacijos dizaino srityje. Dviejų žmonių dizaino studija dirba ir kolaboruoja su kultūros, žurnalistikos, dizaino ir edukacijos projektais ir prekės ženklais Lietuvoje ir užsienyje. Pastaraisiais metais daugiausia studijos praktika nukreipta į įvairių sričių prekės ženklų ir projektų vizualinio identiteto kūrimą. Taktika studio dažnai bendradarbiauja su įvairių sričių kūrėjais ir studijomis, kurių požiūris į procesą yra artimas. Visais atvejais dizaino praktika yra išraiškinga ir paremta suprantamomis ir aiškiai grindžiamomis įžvalgomis. Pastaraisiais metais studijos veikla prasiplėtė ir į erdvių navigacijos dizaino sritį.

Kazimiera

Kazimiera Petkevičiūtė, Co-founder & Creative at Younique

Kazimiera daugiau nei dešimtmetį veikia komunikacijos, reklamos ir prekių ženklų kūrimo strityje. Startavusi viešuosiuose ryšiuose, nėrė į didelės reklamos agentūros vandenis, kol galiausiai su kolegomis įkūrė „Younique studio“. Ten kasdien ieško atsakymo į klausimus, kaip sukurti ir auginti unikalius prekės ženklus. Kad ir kaip banaliai tai beskambėtų. Iki šiol jai pavyko surinkti nemažai tarptautinių kūrybos apdovanojimų, tarp kurių – Kanų liūtų nominacija, „The Clio Awards“, „ADC“ ir „D&AD“ statulėlės. Kazimiera labai mėgsta, kai vaizdas yra gražus, bet dar labiau – kai jis eina koja kojon su prasme ir žinute. Įkvėpimo ieško grafinėse novelėse, „film noir“ ir klausydamasi svetimų pokalbių kavinėse.

Reklamos komisija

Kosta

Kosta Schneider, Chief Creative Director at Publicis Groupe (UA & CZ)

Kosta yra patyręs kūrybos lyderis ir „Art Directors Club Ukraine“ prezidentas. Jo rankose net 7 „Kanų liūtai“ tarp kurių ir pirmasis aukso apdovanojimas Ukrainai. Greta to, jo sąskaitoje daugiau nei 300 apdovanojimų tokiuose festivaliuose kaip „Effie Europe“, D&AD, „The One Show“, „Epica“, „Clio“, „Andy“ ir daugybėje kitų. Jis buvo pirmasis Ukrainos atstovas „Kanų lūtų“, D&AD“, „The One Show“ ir kitų apdovanojimų komisijose. Kosta tiki, kad nėra nieko neįmanomo, jei nepasiduodi.

Fernando

Fernando Silva, Senior Copywriter at UZINA

Fernando gimė ankstyvaisiais 90-aisiais ir pradėjo mokytis reklamos būdamas vos keturiolikos. Vėliau jis baigė rinkodaros komunikacijos mokslus ir greta to tapo sertifikuotu edukatoriumi. Per daugiau nei 12 metų jis spėjo padirbti ir su nepriklausomomis agentūromis, ir su didžiaisiais agentūrų tinklais, kol galiausiai prisijungė prie UZINA, kur dabar yra vyresnysis kūrybininkas ir kūrybos supervizorius. Per savo karjerą jis dirbo su apdovanojimus pelniusiais projektais tokiems prekių ženklams kaip IKEA, „Samsung“, „Vodafone“ ir „Jameson“. Jo darbai įvertinti tokiuose festivaliuose kaip „Kanų liūtai“ „D&AD“, „One Show“, CCP, ADC*E, „El Ojo“, „NY Festivals“ ir Portugalijos „Effie“. Greta darbo reklamos agentūroje jis yra dėstytojas „Brother Lisbon“ ir jau išdėstė daugiau nei 300 valandų paskaitų apie kūrybą, tekstų rašymą ir turinį. Fernando kažkurią dieną planuoja pasidaryti tatuiruotę su žodžiais „YOUR AD HERE“.

Catalin

Catalin Rusu, Co-founder at Rusu+Borțun

Gimęs 1980-aisiais, Catalin jau du dešimtmečius padeda kurti idėjas, prekių ženklus ir komandas, kurios kuria pokytį. Jau 2008-ais Catalin tapo „Rusu+Bortun“ bendraįkūrėju ir būdamas tiek agentūros vyriausiuoju kūrybos vadovu, tiek direktoriumi, padeda prekių ženklams augti per strateginį kūrybiškumą ir integruotą mąstymą. Nuo 2010-ųjų jis aktyviai formuoja visą industriją būdamas prekių ženklų konsultantu, tarptautinių komisijų nariu (ADC Europe, Effie, Golden Drum, Kyiv IAF, Ad Black Sea) bei pranešėju kalbančiu tokiomis temomis kaip asmeninis prekės ženklas, kūrybiškumas ir verslumas. Catalin darbai įvertinti tokiuose konkursuose kaip Effie Awards, Golden Drum, AdPrint, ADC Awards, Rebrand 100, Sabre Awards, Fibra Awards ir ADC Europe by The One Club. Jis taip pat baigė IAA School ir Berlin School of Creative Leadership. Šiuo metu jis yra ADC Romania vice prezidentas ir ADC Europe tarybos narys. Nuo 2012-ųjų Catalin yra tėtis, o nuo pat pradžių – nerūkantis žmogus.

Eimantas

Eimantas Barkauskas, Creative Director at Sons & Daughters

Po komunikacijos studijų dirbo ne pagal specialybę – Nidoje kepė picas. Tada netikėtai pamatė „The Atomic Garden” skelbimą apie galimybę laimėti progą ten mokytis reklamos. Picas iškeitė į stipendiją, po mokslų dirbo copywriteriu ir tapo paskutiniu „Love” agentūros kūrybininku. Buvo trumpam sugrįžęs prie maisto – su bičiuliais turėjo foodtruck’ą. Vis tik reklama nugalėjo. Eimantui pradėjus vadovauti Sons & Daughters kūrybos skyriui, jau pirmaisiais metais agentūra laimėjo „Password” apdovanojimą už efektyviausią metų kampaniją ir ADC*LT apdovanojimus už geriausią metų TV bei radijo klipus. Kuria kūrybišką, bet efektyvią arba efektyvią, bet kūrybišką reklamą. Iki šiol nesigaili pamatęs tą „The Atomic Garden” skelbimą, bet vis dar neatmeta galimybės grįžti prie maisto.

Aukse

Auksė Šukevičiūtė, Copywriter at New!

Kai nežinojau, kuo būt, nuėjau į reklamą. Pradėjus kaip projektų vadovė „Brandworks“ – persimečiau į kūrybą „Clinic212“, tuomet „New”. Esu copywriterė, kuri kaskart raukosi, kai lietuviškai yra vadinama tekstų žmogumi. Copiai gi ne tik tekstukus stumdo. Būna juokinga, kai kūrybininkai per daug susireikšmina, nes juk ne žmonės operuojam. Bet tikrai sureikšminu galimybę su savo reklamytėm parduoti ne tik prekes klientams. Esmė parduoti norą kitokiam gyvenimui: lygias galimybes ir teisę mylėti. Tai nors apdovanojimų esu gavus daugiau nei prisimenu, labiausiai didžiuojuosi tyliu žmonių kodavimu būti geresniems.

Arnas

Arnas Zdanovičius, Copywriter at Clinic 212

Kūrybininkas, šiuolaikinės politikos studijų magistras, kuris dėl reklamos metė neprasidėjusią komiko karjerą ir darbą viešame sektoriuje. Nes šiuolaikinės žmonių problemos sprendžiasi efektyviau, kai leidi korporacijų, o ne valstybės pinigus. Arnas pabaigė „The Atomic Garden“ reklamos mokyklą ir paskutinius 5 metus apylygiai išdalino agentūroms „Milk“ ir „Clinic212“. Per tą laiką surinko visų spalvų ADC žvaigždes, todėl turi naują tikslą – pasidalinti jomis su amato broliais ir sesėmis.

Jaunieji komisijos nariai

Tęsiame pernai pradėtą tradiciją. Jau antrą kartą į festivalio darbų vertinimo užkulisius įsileisime teisėjavimo patirties neturinčius stebėtojus. Tiek dirbančius agentūrose, tiek laisvai samdomus jaunus ir smalsius žmones. Jie neturės balsavimo teisės, tačiau galės išgirsti, kokios diskusijos vyksta ieškant skirtumų tarp aukso ir sidabro ir kokiomis sąvokomis operuoja žmonės, už diržo turintys daug metų patirties ir skirtingų prabų metalo.

Turime dvi komisijas (reklamos ir dizaino kategorijų) ir kiekvienai atitinkamai rinksime po du jaunuosius komisijos narius. Kandidatuoti gali net tik LDA nariai, tačiau pastariesiems bus teikiamas prioritetas.

Terminas, kuomet priimame registracijas yra iki rugpjūčio 29 d.

Kategorijos

A. ŽENKLODARA

A1 Naujo prekės ženklo identitetas
A2 Prekės ženklo atnaujinimas

A3 Kampanijos identitetas [Nauja]
A4 Logotipas

B. DIZAINAS IR MEISTRYSTĖ

B1 Grafinė komunikacija
B2 Pakuotės dizainas
B3 Leidinių dizainas
B4 Tipografija
B5 Judesio dizainas [Nauja]
B6 Iliustracija
B7 Fotografija
B8 Erdvės ir patirties/patyriminis dizainas
B9 Internetinių puslapių/programėlių dizainas
B10 Kita

C. INTEGRACIJOS IR INOVACIJOS

C1 Integruotos kampanijos
C2 Geriausias technologijų panaudojimas
C3 Turinio idėjos
C4 Geriausias duomenų panaudojimas [Nauja]
C5 Ryšiai su visuomene [Nauja]
C6 Darbdavio įvaizdis [Nauja]
C7 Kita

D. VIDEO IR AUDIO

D1 Televizija ir kinas
D2 Internetiniai video
D3 Garsinė reklama
D4 Animacija, VFX ir 3D meistrystė
D5 Garso dizainas ir meistrystė

D6 Muzikiniai vaizdo klipai [Nauja]
D7 Kita

E. INTERAKTYVŪS IR SKAITMENINIAI SPRENDIMAI

E1 Skaitmeniniai reklamos sprendimai
E2 Socialinės medijos sprendimai
E3 Geriausias influencerių panaudojimas [Nauja]
E4 Geriausias dirbtinio intelekto panaudojimas [Nauja]
E5 Kita

F. SPAUDOS IR LAUKO REKLAMA

F1 Vidaus ir išorės reklama
F2 Reklama laikraščiuose ir žurnaluose
F3 Skaitmeniniai ekranai
F4 Kita

G. AKTYVACIJOS IR NAUJOJI MEDIA

G1 Aktyvacijos ir pardavimų skatinimo kampanijos

G2 Netradicinė prekių ženklų patirtis (ambient)
G3 Gyvai įvykiai, pasirodymai ir renginiai
G4 Netradicinis media kanalų panaudojimas
G5 Kita

H. SOCIALINĖ REKLAMA

H1 Socialinės reklamos ir labdaros kampanijos

H2 Pavieniai socialinės reklamos ir labdaros sprendimai
H3 Pagalbos Ukrainai kampanijos
H4 Kita

 

Apdovanojimų taisyklės

1. Bendri nuostatai
• Festivalyje gali dalyvauti darbai, kurie buvo užsakyti, sukurti ir publi- kuoti viešai. Konceptualūs neviešinti darbai nepriimami.

• Darbus festivaliui gali pateikti Lietuvos piliečiai, Lietuvoje veikiančios organizacijos arba Lietuvoje kuriantys užsienio kūrėjai. Pats darbas gali būti viešintas bet kur pasaulyje.

• Darbą pateikiantis kūrėjas arba organizacija užtikrina, kad turi teisę kūrinį viešinti.

• Darbo pateikėjas, suteikia festivaliui teisę darbą viešinti internete, renginio metu ir festivalio komunikacijos tikslais.

• Pateikti darbai turi būti publikuoti ne anksčiau kaip 2024 sausio 1 d. ir ne vėliau kaip 2025 rugpjūčio 10 d.

• Pateikti darbai negali būti dalyvavę praėjusiuose ADC*LT festivaliuose.

• Pateikto ir apmokėto darbo negalima atsiimti, ir pinigai už jį negrąžinami.

• Festivalio organizatoriai pasilieka teisę patikrinti, ar darbo aprašyme pateikta informacija atitinka tikrovę (t.y. susisiekti su užsakovu, pareikalauti viešinimo įrodymo ir pan.).

• Festivalio organizatoriai pasilieka teisę keisti festivalio taisykles pagal savo nuožiūrą, tačiau naujos taisyklės netaikomos atbuline data.
2. Techniniai reikalavimai
• Darbai turi būti pateikti anglų kalba į atitinkamas kategorijas, skaitmen- iniu formatu, geriausiai pristatančiu darbą: statiniai vaizdai, video arba audio pasirinktinai. Ne daugiau šešių skirtingų failų.

• Jei tinkamai darbui įvertinti reikia jį pristatyti fiziškai, pateikėjas pavyzdį savo lėšomis gali organizatoriams atsiųsti paštu.

• Festivalio organizatoriai neprisiima jokios turtinės atsakomybės už darbų pavyzdžius.

• Jei pateitko darbo pavyzdį reikės grąžinti, pateikėjas apie tai festivalio organizatorius turi informuoti iš anksto. Grąžinimo organizavimas vyksta taip pat pateikėjo lėšomis.

• Darbo pristatyme neturi būti atskleistas autorius, nebent tai būtų savireklama.

• Video turi būti pateikti 1920x1080 px. Svarbu, kad pirmas kadras nebūtų juodas. Darbai ar jų pristatymai turi būti įgarsinti angliškai arba subtitruoti. Darbo pristatymo trukmė ne ilgesnė nei 2 minutės.

• Radio darbai turi būti pateikti video formatu 1920x1080 px su angliškais titrais. Titrų šriftas turi būti Helvetica Bold 55, baltas ant juodo, su 60 px tarpais tarp eilučių.

• Statiniai vaizdai turi būti pateikti JPG formatu, 2500 x 1406 px, 72 dpi (RGB). Vaizdai gali būti ir vertikalūs, ir horizontalūs.

• Visi darbai turi turėti angliškus aprašus, kurie bus naudojami juos vertinant ir viešinant. Svarbu, kad jie būtų pateikti taisyklinga anglų kalba ir be rašybos klaidų.

• Jei tas pats darbas pateikiamas į skirtingas kategorijas, jo aprašymas ir pristatymas turi būti pritaikytas kiekvienai kategorijai atskirai.

• Serija (lauko reklamos, video klipų, spaudos reklamų ir t.t.) turi būti pateikta kaip vienas darbas.
3. Darbų pateikimo datos ir kainos
Kainos ankstyvuoju periodu (iki liepos 30 dienos):

- Darbo pateikimo kaina - 99 €

- Darbo pateikimo kaina LDA nariams - 50 €

Kainos vėlyvuoju periodu (liepos 30 - rugpjūčio 15 dienomis):

- Darbo pateikimo kaina - 149 €

- Darbo pateikimo kaina LDA nariams - 75 €
4. Darbų vertinimas
• Darbus festivalyje vertina organizatorių surinkta ekspertų komisija.

• Komisijos pirmininkas visada yra užsienio ekspertas.

• Sprendimai priimami balsų dauguma, kur komisijos pirmininkas turi du balsus, o visi kiti - po vieną.

• Visas kategorijas vertina ta pati komisija, tačiau skirtingose kategorijose pirmininko vaidmenį gali atlikti skirtingi ekspertai.

• Komisijos sprendimas galutinis ir neginčijamas.

• Komisijos nariai negali balsuoti už savo ar susijusių organizacijų darbus.

• Užsienio ekspertai, dirbantys tinklinėse organizacijose, negali balsuoti už darbus, kurtus to paties tinklo Lietuviškose organizacijose.

• Apie tokį interesų konfliktą ekspertą informuoja organizatoriai.

• Už bandymus paveikti komisijos narius, festivalio dalyviai ir jų darbai - diskvalifikuojami.

• Festivalio organizatoriai taip pat negali įtakoti komisijos narių sprendimo.

• Komisijos nariai gali nuspręsti perkelti darbą į kitą kategoriją.

• Komisija išrenka finalistus, o po to iš jų renka bronzos, sidabro bei aukso vertus darbus.

• Kategorijose ir subkategorijose gali nebūti nei vieno finalisto.

• Komisija gali skirti daugiau nei vieną bronzos, sidabro ir aukso apdova- nojimą arba gali neskirti jokio.

• Iš aukso apdovanojimus gavusių darbų renkamas festivalio Grand Prix.

FESTIVALIO PARTNERIAI

Burga
Nord_Security
15
Zmones
JCDecaux
Talent_Garden
Open
CoAgency
Pergale
Vichy
Vilvi
Apolo
Piksel
Forads
xcelsior
Skandi

FESTIVALIO INICIATORIUS

lda_white

FESTIVALĮ REMIA

eev2o4Sw

© 2023 ADC Lietuva.