ADC*LT 2023 apdovanojimų kuratoriai

Rimas
Mantas
Adomas

Apie festivalio temą galvojame net organizuodmi apdovanojimus ir jų komisijos darbą. Šiemet pirmą kartą sudarysime galimybę jauniesiems kūrėjams tapti darbų vertinimo komisijos stebėtojais ir pamatyti žiuri užkulisius. Teko matyti, kaip tai vyksta Art Directors Club of Europe festivalyje Barselonoje, todėl norisi šią gerą praktiką pritaikyti ir čia.

Kartu su festivalio kuratoriais Mantu Velykiu (LRT) ir Adomu Jazdausku (Sons & Daughters ID) nusprendėme įvesti ir daugiau naujovių į komisijos darbą. Pavyzdžiui, šiemet planuojame turėti ne dešimt, o dvylika komisijos narių. Šešis lietuvius ir šešis užsieniečius. Šešis kūrybininkus ir šešis dizaino lauko ekspertus. Mišri komisija atskirai vertins reklamos ir dizaino, kurio subkategorijų ir aplikantų skaičius kasmet didėja, darbus. Tokiu būdu dalyviai bus kruopščiau įvertinti, o kiekvienam komisijos nariui teks šiek tiek mažesnis darbo krūvis.

Festivalio datos

2023 Liepos 24 d.

Darbų aplikavimo startas

2023 Rugpjūčio 15 d.

Ankstyvųjų (Early Birds) darbų aplikavimo pabaiga

2023 Rugsėjo 11 d.

Darbų aplikavimo pabaiga

2023 Spalio 9 d.

Trumpojo sąrašo (shortlist) paskelbimas

2023 Spalio 13 d.

Konferencija ir apdovanojimai

Reklamos komisija

Folker

Jei jums reikia įrodymo, kad po dviejų dešimtmečių reklamos versle vis dar gali būti geras žmogus – tai jis čia. O galbūt jums reikia įrodymo, kad šioje srityje galima dirbti ir po 40-ies? Net ir po 50-ies, jei jau tiksliau. Folker gyveno penkiose šalyse, dirbo maždaug septyniose agentūrose ir jaučiasi laisvai praktiškai visose reklamos srityse. Jis niekad nėra užsiėmęs tik vienu dalyku, todėl imasi konsultanto, mokytojo, o kartais ir DJ’aus darbo. Tačiau svarbiausia – jis nuolat mokosi. Jis turi EMBA diplomą iš Berlin School of Creative Leadership, buvo komisijos narys konkursuose nuo Kanų iki Batumio bei mėgsta atsidurit ant scenos, kad pasidalytų žiniomis per tiek metų sukauptomis kūrybos versle. Folker yra nesustabdomas optimistas ir entuziastingas žmogus, kuris tiki demokratija ir žmogiškumu.

Audrius-S

Audrius reklamos pasauliu susidomėjo prieš daug metų pažiūrėjęs filmą „14,99 €“ ir susižavėjęs čia parodytu palaidu ir dinamišku reklamščikų gyvenimu. Perėjęs iš ryšių su visuomene į reklamos agentūrą, nieko panašaus į filmą, aišku, nepamatė, užtat atrado darbą, kurį jam tikrai įdomu dirbti. Per savo karjerą Audrius darbavosi agentūrose TRUTH ir Ogilvy, dirbo su didžiausiais Lietuvos prekių ženklais, sukūrė daugybę reklamų, kurios, jo manymu, puošia pasaulį, laimėjo vieną kitą apdovanojimą, tarp jų ir „Epica“ bronzą. Taip pat Audrius dirba su „Red Bull“ ir dviejų Vilniaus techno klubų komunikacija, kartais pats stoja už pulto bei dėsto reklamos mokykloje „Atomic Garden“.

Audrius-D

Reklamos kūryboje – nuo tų laikų, kai Kęsts ir Vyts šiurpino TV, o „Šeši nebūsiu“ – radijo eterius. Leo Burnett šlovės metus keitė apšilimas agentūroje Milk, vėliau – ilgametis kūrybinimas nuosavoje Kubrik, šiuo metu – sugrįžta į Milk. Lentynoje – trys senojo ADrenalino grand prix ir taip toliau. Komisijoje – pirmą kartą. Ne Andrius.

Ana

Tekstus reklamai rašyti pradėjau 2016 metais, įstojusi į „The Atomic Garden“ mokyklą. 2017 metais, dalyvaudama programoje „Erasmus for Young Entrepreneurs“, įgijau tarptautinės patirties agentūroje „McCann Riga“. Grįžusi į Lietuvą ir baigusi komunikacijos bakalauro studijas „Vilnius Tech“ universitete, 2019 metais prisijungiau prie „Milk Vilnius“ komandos. Šiuo metu dirbu agentūroje TRUTH. ir čia užimu tekstų kūrėjos-kūrybininkės pareigas.

Nurya

Nurya, būdama TK.Lab strategė agentūroje Ogilvy Social.Lab Brussels, padeda kurti unikalius TikTok sprendimus Ogilvy ir WPP agentūroms. Taip pat ji kuria TikTok strategijas Mondelez ir Unilever prekių ženklams visame pasaulyje. Prieš prisijungdama prie agentūros, Nurya dirbo prekių ženklų stratege TikTok Berlyno biure, kur ji rūpinosi ES prekių ženklais dirbančiais pramogų srityje, pvz., Warner Bros, Netflix ar Disney.Į TikTok Nurya atkeliavo iš Ogilvy Berlin, kur buvo prekių ženklo „Milka“ soc. tinklų strategė. Tačiau savo karjerą ji pradėjo Ogilvy Social.Lab Brussels, kur kūrė soc. tinklų strategijas tokiems prekių ženklams kaip IKEA, Iglo ar Siemens. Ji taip pat didžiuojasi neseniai buvusi komisijos nare soc. medijos kategorijoje penkiasdešimtajame „One Show“ festivalyje.

Ricky

Ricky Solano gimė ir augo Limoje, Peru. Šiuo metu jis yra vyriausiasis kūrybininkas (arba geriau žinomas „senior copywriter“) prestižinėje agentūroje David Madrid. Savo karjerą jis pradėjo tokiose Peru agentūrose kaip VMLY&R ir McCann, bet po kelių metu jis nusprendė emigruoti į Europą ir būti matomas tarptautiniu lygiu. Savo kelionę senajame žemyne jis pradėjo agentūroje LOLA MullenLowe.Laikas praleistas šioje bei kitose agentūrose kaip Ogilvy ar MRM McCann, jam suteikė progą padirbėti su tokiais prekių ženklais kaip Coca-Cola, Burger King, Netflix, Booking.com ir IKEA.  Šie darbai atnešė ir pluoštą apdovanojimų tokiuose festivaliuose kaip One show, LIA, El Sol, El Ojo de Iberoamérica ir Kanų Liūtai. Pastarajame jo darbas „Proudly second best“ skirtas IKEA, ne tik buvo pastebėtas bet ir apdovanotas keletą kartų.

Dizaino komisija

Leo

Leo Porto yra dizaineris ir kūrybos vadovas iš Brazilijos, šiuo metu dirbantis Niujorke. Prieš įkurdamas agentūrą PORTO ROCHA, jis buvo dizaino vadovu agentūroje COLLINS. Per savo karjerą jis spėjo padirbti tokiose pasaulyje žinomose agentūrose kaip Pentagram Mather ir Chermayeff & Geismar & Haviv. Apdovanotas daugybėje dizaino apdovanojimų, įvertintas prestižinių leidinių, tokių kaip The One Club ar The Type Directors Club ir Print Magazine, Leo neseniai buvo apdovanotas „Young Gun“ vardu iš The Art Directors Club. Daugiausiai dėmesio jis skiria ženklodarai ir dizaino sistemoms, todėl Leo darbai gyvi visame pasaulyje ir naudojami tokių prekių ženklų kaip Target, Nike ir Twitch.

Felipe

Felipe yra dizaineris ir kūrybos vadovas iš Brazilijos, šiuo metu gyvenantis Niujorke. Per daugiau nei 15 metų jis sukaupė patirtį dizaino, įskaitant ženklodarą, patirčių, leidinių ir skaitmeninio dizaino bei reklamos srityse. Jo darbai buvo skirti tokiems prekių ženklams kaip Netflix, Apple ir Nike, bei kultūrinėms institucijoms kaip Sundance Film Festival ir PAC NYC. Prieš įkurdamas PORTO ROCHA, Felipe vadovavo Spotify komandai, dirbančiai su prekės ženklo iniciatyvomis ir bendradarbiavimu su muzikos grupėmis. Jo patirčių sąraše ir vyriausiojo dizainerio pareigos agentūroje Sagmeister&Walsh bei rezidencija Benetton prekės ženklo sukurtoje kūrybinėje laboratorijoje Fabrica, kurioje jis dirbo su legendiniu žurnalu COLORS Magazine.

James

James yra OMSE kūrybinės studijos įkūrėjas ir vienas iš kelių kūrybos vadovų. Studija tarpusavyje derina strategiją ir dizainą bei taip kuria nepaprastus prekių ženklus. Jis tiki, kad įkvėpimas prasmingiems ir akį traukiantiems sprendimams yra aplink mus, o juo pasinaudoti gali bet kas. Būdamas OMSE vadovu, jis padėjo prekių ženklams ir startuoliams rasti save nuo pat 2016 metų. James ir jo komandos darbai buvo įvertinti ADC, D&AD, Creative Review ir kitų industrijos svarbiausių balsų. 2021-aisiais, Studijos kurtas Hackney Church prekės ženklo atnaujinimas buvo apdovanotas auksiniu ADC kubu. James taip pat buvo vienas iš leidinio It’s Nice That kampanijos „Movers & Makers“ veidų. Jis taip pat dalijosi savo nuomone prekių ženklų kūrimo tema su tokiais leidiniais kaip Creative Review, The Brand Identity ir daugeliu kitų. 

Cat

Cat How yra ženklodaros agentūros How&How įkūrėja, vadovė ir vykdančioji kūrybos vadovė. Jos agentūra turi biurus Londone, Lisabonoje ir Los Andžele. Cat dirbo žurnaliste „The Guardian“, „The Observer“, „Metro“ ir BBC, o kaip grafikos dizainerė – agentūrose visame pasaulyje. Ji taip pat buvo žurnalo „Computer Arts Magazine“ kolumnistė rašanti apie kūrybos verslą, bei kalbėjo apie dizainą, kūrybiškumą ir antreprenerystę konferencijose „Web Summit“, „World Economic Forum“ Davose. Cat buvo komisijos narė „Design Week Awards“ ir ženklodaros mentorė „Women in Tech“. Ji taip pat yra keleto klimato kaitos technologijų įmonių patarėja ženklodaros klausimais bei jos pačios agentūros iniciatyvos „GetSet“ idėjinis variklis. Iniciatyvos tikslas – nemokamai kurti prekės ženklus klimato kaitos startuoliams.

Paulius

Partneris ir dizaino vedlys tyrimų ir dizaino agentūroje Critical + Xwhy, LDA ir ADCE narys. Įtraukiant ir vedant talentingą komandą kurti poveikį, pavyko tapti atpažįstamais tarptautinės dizaino bendruomenės bei pelnyti apdovanojimus kiečiausiuose pasaulio festivaliuose. Mentorius, šaulys, savanoris, „Stiprūs Kartu“ organizacijos narys. Aistringas dviračių bendruomenės entuziastas ir „Fake Cake“ komandos autorius.

Kristina-1

Kristina jau daugiau nei 10 metų ieško kūrybiškų dizaino sprendimų svarbiausiose Lietuvos dizaino studijose ir reklamos agentūrose. Pradėjusi karjerą kaip grafikos dizainerė ilgainiui pasuko link dizaino strategės ir meno vadovės duonos, o šiuo metu dirba dizaino kūrybos vadove agentūroje Not Perfect Vilnius. Kristina tiki, kad kūrybiškumas ir prasmė dizaine yra tiek pat svarbūs ar net svarbesni nei nepriekaištingas išpildymas. Laisvu laiku ji kuria abstrakčius, risografinės spaudos printus interjerams, kurių dėka yra tekę padirbėti su tokiais klientais kaip Apartamento Studios, Poliform, Uber ir Tele2.

Domas

Andstudio brandingo agentūros partneris ir meno vadovas. Prekės ženklų problemas verčiantis praktiškais dizaino nuotykiais lokaliai ir globaliai. Šiandien su didele meile grafiniam dizainui ir prekės ženklams veda dizaino komandą ir verčia aukštyn kojom nusistovėjusias dizaino praktikas. Darbai išspausdinti įvairiuose publikacijose, tokiuose kaip Communication Arts, Dieline, Fubiz, Brand New bei Computer Arts. Ir gerbiamiausių dizaino konkursų apovanojimai, Brand Impact Awards, European Design Awards, A’design awards surykiuoti ant lentynos. Šalia dizaino meilės, Domas buria bendruomenes Creativity Scouting konferencijose, skatina tarptautinius pokalbius studijų apsikeitimo projekte ir spausdina ukrainietiškus plakatus.

Jaunieji komisijos nariai

Šiemet turime naujovę ADC*LT komisijoje. Pirmą kartą į festivalio darbų vertinimo užkulisius įsileisime teisėjavimo patirties neturinčius stebėtojus. Tiek dirbančius agentūrose, tiek laisvai samdomus jaunus ir smalsius žmones. Jie neturės balsavimo teisės, tačiau galės išgirsti, kokios diskusijos vyksta ieškant skirtumų tarp aukso ir sidabro ir kokiomis sąvokomis operuoja žmonės, už diržo turintys daug metų patirties ir skirtingų prabų metalo.

Turime dvi komisijas (reklamos ir dizaino kategorijų) ir kiekvienai atitinkamai rinksime po du jaunuosius komisijos narius.

Registruotis galite čia.

Registracija atvira iki spalio 5 d.

Kategorijos

A. INTEGRACIJOS IR INOVACIJOS

A1 Integruotos kampanijos
A2 Geriausias technologijų panaudojimas

A3 Turinio idėjos
A4 Kita

B. VIDEO IR AUDIO

B1 Televizija ir kinas
B2 Internetiniai video
B3 Radio reklama
B4 Animacija, VFX ir 3D meistrystė
B5 Garso dizainas ir meistrystė
B6 Kita

C. INTERAKTYVŪS IR SKAITMENINIAI SPRENDIMAI

C1 Interneto svetainės
C2 Socialinės medijos sprendimai
C3 Interneto baneriai (įskaitant rich media, pop-up ir pan.)
C4 Mobilios programėlės
C5 Kita

D. DIZAINAS IR MEISTRYSTĖ

D1 Naujo prekės ženklo vizualinis identitetas
D2 Prekės ženklo atnaujinimas
D3 Logotipas
D4 Tipografija (šrifto dizainas, šrifto panaudojimas)
D5 Pakuotė

D6 Leidinių dizainas (knygos dizainas, žurnalai, korporatyviniai leidiniai, ataskaitos)
D7 Grafinė komunikacija (plakatai, skrajutės, duomenų vizualizavimas ir t.t.)
D8 Iliustracija
D9 Fotografija
D10 Erdvės ir patirties/patyriminis dizainas
D11 UX/UI dizainas
D12 Žaidimų dizainas

D13 Kita

E. SPAUDOS IR LAUKO REKLAMA

E1 Vidaus ir išorės reklama pristato JcDecaux
E2 Reklama laikraščiuose ir žurnaluose
E3 Skaitmeniniai ekranai pristato JcDecaux
E4 Kita

F. AKTYVACIJOS IR NAUJOJI MEDIA
pristato B2Screen

F1 Aktyvacijos ir pardavimų skatinimas

F2 Netradiciniai sprendimai pasinaudojant aplinka (ambient)
F3 Gyvai atliekami triukai ir pasirodymai (stunts)
F4 Netradicinis media kanalų panaudojimas
F5 Renginiai
F6 Kita

G. SOCIALINĖ REKLAMA

G1 Socialinės reklamos ir labdaros kampanijos
G2 Pavieniai socialinės reklamos ir labdaros sprendimai
G3 Prekės ženklų socialinės atsakomybės kampanijos
G4 Pavieniai prekės ženklų socialinės atsakomybės sprendimai
G5 Pagalbos Ukrainai kampanijos
G6 Kita

Apdovanojimų taisyklės

1. Bendri nuostatai
• Festivalyje gali dalyvauti darbai, kurie buvo užsakyti, sukurti ir publi- kuoti viešai. Konceptualūs neviešinti darbai nepriimami.

• Darbus festivaliui gali pateikti Lietuvos piliečiai, Lietuvoje veikiančios organizacijos arba Lietuvoje kuriantys užsienio kūrėjai. Pats darbas gali būti viešintas bet kur pasaulyje.

• Darbą pateikiantis kūrėjas arba organizacija užtikrina, kad turi teisę kūrinį viešinti.

• Darbo pateikėjas, suteikia festivaliui teisę darbą viešinti internete, renginio metu ir festivalio komunikacijos tikslais.

• Pateikti darbai turi būti publikuoti ne anksčiau kaip 2022 sausio 1 d. ir ne vėliau kaip 2023 rugpjūčio 1 d.

• Pateikti darbai negali būti dalyvavę praėjusiuose ADC*LT festivaliuose.

• Pateikto ir apmokėto darbo negalima atsiimti, ir pinigai už jį negrąžinami.

• Festivalio organizatoriai pasilieka teisę patikrinti, ar darbo aprašyme pateikta informacija atitinka tikrovę (t.y. susisiekti su užsakovu, pareikalauti viešinimo įrodymo ir pan.).

• Festivalio organizatoriai pasilieka teisę keisti festivalio taisykles pagal savo nuožiūrą, tačiau naujos taisyklės netaikomos atbuline data.
2. Techniniai reikalavimai
• Darbai turi būti pateikti anglų kalba į atitinkamas kategorijas, skaitmen- iniu formatu, geriausiai pristatančiu darbą: statiniai vaizdai, video arba audio pasirinktinai. Ne daugiau šešių skirtingų failų.

• Jei tinkamai darbui įvertinti reikia jį pristatyti fiziškai, pateikėjas pavyzdį savo lėšomis gali organizatoriams atsiųsti paštu.

• Festivalio organizatoriai neprisiima jokios turtinės atsakomybės už darbų pavyzdžius.

• Jei pateitko darbo pavyzdį reikės grąžinti, pateikėjas apie tai festivalio organizatorius turi informuoti iš anksto. Grąžinimo organizavimas vyksta taip pat pateikėjo lėšomis.

• Darbo pristatyme neturi būti atskleistas autorius, nebent tai būtų savireklama.

• Video turi būti pateikti 1920x1080 px. Svarbu, kad pirmas kadras nebūtų juodas. Darbai ar jų pristatymai turi būti įgarsinti angliškai arba subtitruoti. Darbo pristatymo trukmė ne ilgesnė nei 2 minutės.

• Radio darbai turi būti pateikti video formatu 1920x1080 px su angliškais titrais. Titrų šriftas turi būti Helvetica Bold 55, baltas ant juodo, su 60 px tarpais tarp eilučių.

• Statiniai vaizdai turi būti pateikti JPG formatu, 2500 x 1406 px, 72 dpi (RGB). Vaizdai gali būti ir vertikalūs, ir horizontalūs.

• Visi darbai turi turėti angliškus aprašus, kurie bus naudojami juos vertinant ir viešinant. Svarbu, kad jie būtų pateikti taisyklinga anglų kalba ir be rašybos klaidų.

• Jei tas pats darbas pateikiamas į skirtingas kategorijas, jo aprašymas ir pristatymas turi būti pritaikytas kiekvienai kategorijai atskirai.

• Serija (lauko reklamos, video klipų, spaudos reklamų ir t.t.) turi būti pateikta kaip vienas darbas.
3. Darbų pateikimo datos ir kainos
Kainos ankstyvuoju periodu (iki rugpjūčio 14 dienos):

- Darbo pateikimo kaina - 70 €

- Darbo pateikimo kaina LDA nariams - 35 €

Kainos vėlyvuoju periodu (rugpjūčio 15 - rugsėjo 4 dienomis):

- Darbo pateikimo kaina - 100€

- Darbo pateikimo kaina LDA nariams - 50€
4. Darbų vertinimas
• Darbus festivalyje vertina organizatorių surinkta ekspertų komisija.

• Komisijos pirmininkas visada yra užsienio ekspertas.

• Sprendimai priimami balsų dauguma, kur komisijos pirmininkas turi du balsus, o visi kiti - po vieną.

• Visas kategorijas vertina ta pati komisija, tačiau skirtingose kategorijose pirmininko vaidmenį gali atlikti skirtingi ekspertai.

• Komisijos sprendimas galutinis ir neginčijamas.

• Komisijos nariai negali balsuoti už savo ar susijusių organizacijų darbus.

• Užsienio ekspertai, dirbantys tinklinėse organizacijose, negali balsuoti už darbus, kurtus to paties tinklo Lietuviškose organizacijose.

• Apie tokį interesų konfliktą ekspertą informuoja organizatoriai.

• Už bandymus paveikti komisijos narius, festivalio dalyviai ir jų darbai - diskvalifikuojami.

• Festivalio organizatoriai taip pat negali įtakoti komisijos narių sprendimo.

• Komisijos nariai gali nuspręsti perkelti darbą į kitą kategoriją.

• Komisija išrenka finalistus, o po to iš jų renka bronzos, sidabro bei aukso vertus darbus.

• Kategorijose ir subkategorijose gali nebūti nei vieno finalisto.

• Komisija gali skirti daugiau nei vieną bronzos, sidabro ir aukso apdova- nojimą arba gali neskirti jokio.

• Iš aukso apdovanojimus gavusių darbų renkamas festivalio Grand Prix.

FESTIVALIO INICIATORIUS

lda_white

FESTIVALIO PARTNERIS

kt_white

© 2023 ADC Lietuva.